Subject: Kaebus/Päring!?
From: Oksana Köidam <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Tue, 13 Feb 2024 12:42:57 +0200

Tere,
Lüganuse - Oandu - Tudu teel juhtus 11.02 varahommikul (ca kell 7.20)
liiklisavarii, mille sai  viga kaubik nr märgiga 239 MPV. Avarii on
fikseeritud ka 112 - s, kell 7.24 11.02.24.
Täpsed koordinaadid on (59.2535852,26.9987800) Veneoja, 42323 Ida -Viru mk.
Teehooldaja on N&V OÜ.
Lubatud sõidukiirus antud teelõigul oli 90 km/h - kaubik liikus kiirusega
65 - 70 km/h. Teisiti seal sõita polnud võimalik, kuna teekate oli täiesti
jääs ja nagu  juuresolevatelt piltidelt näha, teed ei oldud korralikult
hooldatud.
1. Kiirust piiravaid märke polnud
2. Nähtavus oli korralik
3. Mina kui juht,  valisin normaalse sõidukiiruse, mis oli optimaalne antud
teeolu arvestades
4. Sõidukite jäljed, mis olid  antud teelõigul ja ka kraavis viitavad, et
antud kohas olid ennegi sõidukid kraavis käinud. Jäljed on nähtavad siiani

Küsimus!?
Kus lõpeb autojuhi vastutus ja kus algab teehooldaja vastutus?* Kes
vastutab tekkinud kahju eest?*
Minu juhitud kaubiku kahjustused on hetkel hindamisel ja kogu kahju teada
veel pole. Kaubikul puudus kaskokindlustus  (kaubik on 2016 a väljalase)
ning rehvid vastasid lubatule (rehvid siiani küljes).
Sõidustaazi on mul 29 aastat ning sõidan talvel kaubikutega koguaeg.
*Antud teelõigul olen talvel sõitnud ca 18 aastat ning pidevalt on antud
teelõik Lüganuse - Oandu - Tudu tee hooldamata! Talvel on seal meeletult
libe, rööpas, krobeline ja auklik!*

*PS! *
Suhtlesin teehooldusfirma projektijuhi hr. K. Pärtnaga, kes väitis, et
teekate vastab lubatud nõuetele. Väidetavalt ma tegelesin olles roolis
libedaga kõrvaliste tegevustega ning kes see enam tagantjärele selgeks
teeb, milline oli sõidukiirus ning kuidas tegelikult asjad olid!
1. Kas säärane ongi suhtumine   liiklejatesse?
2. Mille eest saavad teehooldajad rahalisi vahendeid riigilt, et täita oma
kohustusi  liiklejate ees? Kuidas seda raha kasutatakse ning milline on
sagedus, kuidas antud teelõiku hooldatakse ja kas sellel on ka mingi
järelevalve?
3. Mina ei leia, et oleksin saanud autojuhina seda avariid ära hoida, kuna
tegin kõike mida teha sai. Mina ei ole teehooldaja ega ka politsei, kes
kohale tuleb ja tee seisukorda hindab või mõõdab.  Selleks on teised
inimesed, kellele riik on kohustuse andnud. Mina olen liikleja ja valin
ilmastikutingimustele  sobiva sõidukiiruse, mida ka tegin! Kui ei suudeta
teed hooldada vastavalt oludele,siis pannakse välja ajutised liiklusmärgid,
mis hoiatavad liiklejaid, et antud teelõik on libe jne....

Saadan Teile pildid hindamiseks ja soovin tagasisidet selle kõige kohta.
Soovin järk -järgulist tagasisidet, kuna viimati teed hooldati, millega ja
kuidas!
Samuti soovin seadusliku hinnangut antud teehooldaja tegevuse sageduse või
tegevusetuse kohta!
Juhin tähelepanu, et  abstraktseid ja üldsõnalisi vastuseid ei soovi vaid
konkreetse juhtumi osas hinnangut!
Vastasel juhul olen sunnitud pöörduma tsiviilhagiga  Maakohtusse.

Vastust ootama jäädes,
Oksana Köidam
53013419
[email-masked]
tootejuht/juriidilised konsultatsioonid
Best Events OÜ